עובדים ואנשי עסקים


האיגוד הספרדי העולמי, בראשות פרופ׳ שמעון שטרית, נשיא העמותה מברכים את מקבלי אות החלוצים החדשים המוענק לנציגי דור המייסדים החלוצים החדשים על שותפות במפעל החלוצי המפואר בשנים המכוננות של המדינה בהקמת ערי הפיתוח ושכונות הערים ובהקמת ההתיישבות החדשה במושבים באזורי הספר.

אלי אלעזרא

Snow
יו"ר ובעלים קבוצת אלעזרא בע"מ, אפרידר, אלבר, והכשרה ביטוח. נולד בשנת 1961 בעיר ארפוד שבמרוקו ליעקב ועליזה אלעזרא ז"ל. בשנת 1962 עלו ארצה והתיישבו במעלות תרשיחא ובהמשך בשכונת שמשון באשקלון. בוגר כלכלה באוניברסיטת "בן גוריון" שבנגב. בגיל צעיר החל את פעילותו הפוליטית, תחילה פעיל בתנועת "עודד" בעיר, תנועה חברתית שקמה בשנות ה-60 של המאה העשרים במטרה לקדם את תנאי ההשכלה של העולים החדשים מצפון אפריקה, ובתקופה מסויימת היה סגן ראש העיר עד שפרש מהחיים הציבוריים ועבר לעסקים . בעברו כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית אשקלון. מחבר הספר "ריח הגויאבות" בהוצאת "ידיעות" המספר את עלייתו משכונת שמשון לצמרת העסקית בישראל.
מידע נוסף

ארמנד (ארמו) אמר

Snow
יזם נדל"ן. הוריו, סוליקה ומשה עמר עלו בשנת 1960 ממרוקו לאופקים. ארמו עלה שנתיים אחר כך לארץ. תחילה עבד כספר נשים ולאחר מכן החל את עבודתו כיזם נדל"ן..

חיים בן עטר

Snow
יליד 1929. עלה בשנת 1950 מבגדאד, יחד עם משפחתו. השתכנו במעברת בית ליד זמן קצר ולאחר מכן עברו למעברת תלפיות. תושב ירושלים מאז עלייתו. בעברו עבד כפועל בניין במשך כ – 50 שנה במהלכם היה שותף לבניית רחובות רבים בירושלים של שנות ה-50-60. אב למשפחה מרובת ילדים, נכדים ונינים.

יוסף דהן

Snow
יו"ר ובעלים של חברת "אלדן" להשכרת רכב. עלה לבדו לארץ לאשקלון.
נולד בשנת 1940 במרוקו. התייתם מאביו, רבי שלמה אדהאן, בשנת 1944 שהיה רבה של העיר סאלי.
עלה לבד ארצה, בגיל 14, בשנת 1955 במסגרת עליית הנוער נקלט במוסד נווה עמיאל ליד שדה יעקב ובקיבוץ סעד.
היה חניך מצטיין מחזור ראשון של הפנימייה הטכנית של חיל החימוש, בה למד מכונאות טנקים.
התגייס לצה"ל בשנת 1959, בחיל חימוש, והשתחרר בדרגת רב סרן.
עם השחרור רכש ארבע מכוניות מסוג קונטסה והתחיל לעסוק בהשכרת רכב. הקים את חברת "אלדן" והיה מחלוצי הענף. חברת אלדן, בבעלותו, היא מהראשונות בפיתוח שיטת השיווק הישיר בתחום התיירות, עם פתיחת סניפי שיווק בפריז, לונדון וניו – יורק.
כיום אלדן הינה אחת מחברות ההשכרה הגדולות בענף עם צי המונה כ-35,000 כלי רכב בפריסה ארצית, המעסיקה כ-1000 עובדים. בנוסף לכך, יחד עם ילדיו, פיתח עסקים במלונאות ובנדל"ן.
מידע נוסף

יוסף שריקי

Snow
מנהיג עובדים ויקיר העיר נתיבות בתחום הפעילות הציבורית. נולד בשנת 1950 במרוקו ועלה עם משפחתו לנתיבות בשנת 1956. כמזכיר מועצת הפועלים הוא הצעיד את העובדים להישגים ארגוניים מרשימים. כמנהל לשכת ראש הממשלה בדרום טיפל בעניינם של הרשויות בנגב, וגופים ציבוריים שונים, קידם האיץ ומינף במשרדי הממשלה את פיתוח הנגב. בתפקיד זה טיפל בעיקר בפניות של אזרחים יחידים, שמצאו אצלו כתובת ואוזן קשבת לשטוח את מר ליבם כנגד השלטונות או לבקש סיוע בדיור, במציאת מקור תעסוקה ובסיוע למשפחות נזקקות ומעוטות יכולת. כיהן כחבר מועצת העיר ותרם רבות לניהול ענייני העיר לגיוס תקציבים, קידום פרוייקטים בתרבות וספורט. קידם בנתיבות ענפי ספורט רבים ונמנה על מקימי הפועל נתיבות.

יעקב (יקי) אמסלם

Snow
מנכ"ל חברת אלמוג. נולד בשנת 1980 להורים יצחק וליאורה אמסלם, והוא נכד ליעקב ואניס ז"ל. סביו עלו לארץ בשנת 1948 לבנימינה. נשוי לדקלה ואב לעפרי, שי, לי, ויאיר יצחק. גר בנס ציונה. בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ובעל תואר שני מחקרי עם התמחות בייזום.בעברו כיהן כסמנכ"ל שיווק, מנהל לוגיסטיקה ומנהל מחלקת מכרזים ונמנה עם מייסדי עמותת שניר ומשמש כחבר בועד המנהל.

ירדנה עובדיה

Snow
נולדה במרוקו בשנת 1949. עלתה עם הוריה לדימונה בשנת 1956. הפכה לאשת עסקים מצליחה בזכות קשריה עם נשיא גיניאה המשוונית, מר תאודורו אוביאנג. הקימה בגיניאה המשוונית חמישה בתי חולים ושלושה נוספים נמצאים בתהליך הקמה. כמו כן, אחראית לעסקאות בינלאומיות נוספות שהרחיבו את עסקיה. בעברה החלה דרכה כקופאית בדימונה, בהמשך כבעלי סופרמקרט בפתח תקווה, לאחר מכן עסקים במרוקו במכירת מכשור רפואי והכירה את נשיא גיניאה המשוונית. כיום משמשת קונסול של כבוד בגיניאה המשוונית. מתגוררת בסביון, אם לחמישה ילדים. בנה הוא הסופר קובי עובדיה, שלוש מבנותיה עובדות בחברה של אמם ובתה הרביעית עוסקת בהוראה.

נתן רוזנר

Snow
כיהן כנשיא לשכת יועצי המס בישראל. בנם של אליהו ומלכה ז"ל אשר עלו לארץ מקלוז' שברומניה בשנת 1950, תחילה לבנימינה ובהמשך לפרדס חנה. כיום מתגורר בירושלים. משנת 1977 משמש כיועץ מס במקצועו וכיום הוא בעל משרד פרטי בנושא. לאורך השנים כיהן בתפקידים מגוונים במוסדות הנבחרים של לשכת יועצי המס כדוגמת: יו"ר מרחב ירושלים, חבר הנהלה בלשכה הארצית וממלא מקום נשיא הלשכה הארצית. בעברו כיהן כגזבר בית"ר ירושלים בעת שעו"ד רובי ריבלין לימים נשיא המדינה כיהן כיו"ר.

עמוס הדר

Snow
בגיל שתים עשרה עלה ארצה במסגרת עלית הנוער למולדת שהיא לא מקום הולדתו. כאן ובגיל זה למעשה התחילו חייו מחדש ונפרשו על פני השנים בעשייה רבתי.
נולד ב3 בינואר 1940 בקזבלנקה.
אביו ז"ל היה רב בקהילה, חינך ולימד בישיבה מצעירותו ולאחר מכן היה טוען רבני בבית הדין בקזבלנקה וגם כשהוא עלה ארצה ב1953 ואחרי שנות קליטה קשות בארץ עסק בהקמת בתי ספר לחינוך דתי בישובים בנגב- נתיבות , אופקים , מבטחים ועוד. אביו היה גם כאן טוען רבני בבית הדין בבאר שבע, כתב ספרים ופירושים והיה ידוע כמשכין שלום בכך שבאו להתייעץ אתו מכל שכבות הקהילה בנושאים שונים ולזה הקדיש את חייו.
אימו ז"ל הייתה אישה אצילה וחכמה מאוד אשת חיל שבני משפחה ונשים וגברים כאחד באו לשמוע ממנה עצה . מתן בסתר ואהבת האדם שבה הגיעה למרחוק.
אילו זוג ההורים שעיצבו את חייו.
בתחילה כילד למד ב"חדר" מה שקוראים סלה – זה סוג בית כנסת ללימודי קודש בחו"ל. כאן בישראל למד בבית ספר חקלאי מקווה ישראל, לאחר מכן עסק בחינוך ובהוראה, צבא וצבא קבע למד ולימד ביטוח והקים סוכנות בטוח שממשיכה לפעול עד היום.
תוך כדי כך במשך שנים רבות ועד היום הקים חברות בניה ונכסים פעילות ,למד הנדסת בנין לקבלנים במכללה ותוך כדי הפעלת חברת בניה גדולה ונכסים ופעילויות שונות ורבות למען הקהילה שלא ניתן לפרוס כאן על כמה שורות והוא עוסק במגוון פעולות ענפה .
החברות שלו מחזיקות בבעלותן בניני משרדים להשכרה ולתעשיה , חב' הייטק והשקעות בתחום זה, השכרת מבנים לחב' הייטק ובניה של אלפי יחידות דיור בכל הארץ במשך השנים וגם כיום אתרי בנייה רבים ומגוונים בארץ ובארה"ב , כמו כן בית הורים כולל יחידה סיעודית , חממה רפואית ועוד.
מעורבותו במשך השנים במתן מגורים בשכירות בעיר גנים בירושלים ללא תשלום למי שידו קצרה מלשלם במשך שנים, עזרה למוסדות חינוך , תרומה להקמת מרפאה בבית חולים הדסה בירושלים, שחזור בית כנסת אליהו הנביא מאלכסנדריה ומסירתו כתרומתו לבית התפוצות ועוד.
המעורבות החברתית הענפה שלו במשך השנים ועד היום היא במידה לא מועטה מורשת מבית הוריו .
כאן בארץ "מולדתו" האמיתית בה גובשה ילדותו ובגרותו וכל חייו בנה לו משפחה אוהבת. אשתו וילדיו ונכדיו שיחיו שממשיכים את השרשרת והעשייה הרבה והתרומה לחברה ופתוחים לכל פניה בהקשבה וברצון.


שרה לוי


עלו לירושלים מכורדיסטן. המשפחה גרה ב"נחלאות" בעיר. אם לחמישה בנים. שניים מבניה פיני ורונן ז"ל נהרגו, פיני ז"ל נהרג בשירות מילואים ב 1990 בידי מחבל שחדר מירדן. הבן רונן ז"ל נהרג בתאונת דרכים. הבן מיקי יבל"א מכהן כחבר כנסת וכיהן כסגן שר האוצר. היה מפקד מחוז ירושלים של המשטרה והיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. שירתה באצ"ל.
בתם של ג'מילה ופנחס כהן