אות החלוצים החדשים



תשדיר על הפרויקט




"אות החלוצים החדשים".

פרוייקט ״אות החלוצים החדשים״ הוא מיזם עצמאי של האיגוד הספרדי העולמי ביוזמת נשיא האיגוד, פרופ׳ שמעון שטרית, הפרויקט נועד להעניק "אות החלוצים החדשים" למייסדי ערי הפיתוח, המושבים, שכונות הערים והקיבוצים בתקופת העלייה וההתיישבות בשנים המכוננות של המדינה 1946-1964. "אות החלוצים החדשים" הוא פרי יוזמה של נשיא האיגוד הספרדי העולמי המבקש להעלות על נס את תרומתם של מאות אלפי העולים מארצות ספרד והמזרח ובני קהילות אחרות שתרמו לביסוס הארץ וצמיחתה בתחומי הבנייה, החברה , ההתיישבות ותרומתם נדחקה לקרן זווית.  חלוצים אלה שעלו לישראל במהלך השנים המכוננות התיישבו בערי הפיתוח ואזורי הספר, עברו את תלאות הקליטה, עבדו בסלילת כבישים, פיתוח היישובים, חקלאות ובניין , חינוך ושירותים רבים. מדובר בדור שהניח תשתית לביצורה של הכלכלה, החברה והמדינה וראוי עתה להוקיר לו תודה ולציין את תרומתו הגדולה לפיתוח הארץ ולהישגיה של הציונות.
הרעיון מבוסס על התפיסה כפי שהובעה בספרו של פרופ' שטרית "חלוצים בדמעה" שיצא לאור ב – 1991 בהוצאת עם עובד. הרעיון הוא שכל דור והחלוציות שלו וכי דימונה, נתיבות, חצור, לוזית בדורם הן כמו דגניה, חניתה, נהלל ויגור בדורם.
בשם מאות האלפים שהתיישבו בערי הפיתוח, המושבים והקיבוצים בתקופת העלייה וההתיישבות בשנים המכוננות של המדינה יש חשיבות במפעל זה שיש בו ביטוי לתיקון עוול היסטורי לגיבורי העלייה וההתיישבות , המהווים חוליה חשובה בשרשרת מעשי החלוציות וההתיישבות המסמלת את צמיחתה של המדינה והתפתחותה. "אות החלוצים החדשים" יוענק לנציגים של הבנים וההורים שעלו לישראל, התיישבו בערי הפיתוח, במושבים, בשכונות הערים ובקיבוצים ונטלו חלק בבניין הארץ בין השנים 1964- 1946.
הענקת האות תיתן הכרה ויוקרה לשני דורות : למתיישבים שיישבו את הארץ בשנים המכוננות של המדינה ולבניהם ובנותיהם.

האזינו לראיון עם פרופ שמעון שטרית נשיא האיגוד הספרדי ופרופ יפעת ביטון
ממקבלי אות החלוצים החדשים בתוכנית יומן צהרים בגלי צהל 24.11.20

ועדת השיפוט:

1. פרופ' אהרן ממן, פרופ' באוניברסיטה העברית, יו"ר הועדה – חתן פרס ישראל ללשון, סגן נשיא האקדמיה ללשון עברית.

2. פרופ' יוסף אדרעי – לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

3. ד"ר שלומית גלר – מרצה ומומחית לממשל תאגידי, לרגולציה ולביקורת פנימית. כיהנה ומכהנת כיו"ר דירקטוריון, כדירקטורית, וכיו"ר ועדת הביקורת בתאגידים. כיהנה (10 שנים) כמבקרת הפנימית של חברת רפאל. כיהנה (20 שנה) כסגנית נשיא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל. כיהנה ב"וועדות המכרזים העליונות של משרד הביטחון," מכהנת כחברה ב"וועדה לפטורים ולמיזוגים, רשות התחרות.".

4. פרופ' שמעון שטרית – שר לשעבר, פרופ' למשפטים באוניברסיטה העברית ונשיא האיגוד הספרדי העולמי.



חוברת אות החלוצים:

לחוברת אות החלוצים נא להיכנס ללינק Ot Halutzim Hoveret -2 (2)

 

שמות מקבלי אות החלוצים החדשים

 

אומנים, אנשי רוח וספורטאים

אנשי אקדמיה, מדע, רפואה ומשפטנים

עובדים ואנשי עסקים

 

מנהיגי ציבור ותקשורת